Ja. Vergelijk het met millimeters, die zitten er 1000 in een meter. Zo zitter er ook 1000 milli-ampéres in één ampére. En als je er dan 250 van hebt, dan is dat gelijk aan een kwart ampére, ofwel 0,25 A.
Ampéres zijn moeilijk te visualiseren, je kunt ze niet zien. Als je daarom alles even omzet naar meters, dan zie je de eenheden beter voor je.
Milli-ampéres - millimeters
Ampéres - meters
Kilo-ampéres kilometers
jc54