LED betekent Light Emitting Diode en een diode laat maar in één richting stroom door. Hoe ze dat oplossen in de LED's die op wisselspanning branden weet ik niet, maar daar moet dus "iets" in geknutseld zijn.
Antwoord op je vraag is dus: nee, niet zonder meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leds kunnen opzich wel op AC branden, ze branden dan alleen een halve sinusperiode (50 Hz)
Om ze op 100 Hz te laten branden zitten er vaak wat diodes en een condensator achter de led.