Bestaat er een drukknop schakelaar die een bepaald aantal minuten stroom doorgeeft?

Ik zoek een schakelaar die, als je erop drukt, een x aantal (bijvoorbeeld 20) minuten een elektrische verwarming aanzet en na afloop van de tijd de verwarming uitschakelt.

Het is om te voorkomen dat huurders in een vakantiewoning een week lang de badkamerkachel laten branden, met alle gevaren en kosten van dien.

Als er een alternatieve oplossing is om dit te voorkomen, is een antwoord ook van harte welkom.

paulus811
12 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bestaat er wel zoiets als zo'n douche-drukknop waardoor de douche een minuut lang aan gaat ofzo en dan weer uit. Je zou naaruurlijk ook gewoon een elektrische timer op je knopje kunnen zetten.
paulus811
12 jaar geleden
Precies, op douches zie je wel eens een knop die als je m indrukt een tijdje water geeft en dan vanzelf stopt. Zoiets, maar dan voor elektriciteit.

Het beste antwoord

Die bestaan, je hebt er die je in een normaal inbouwdoos in kan bouwen.
Als je b.v bij www.conrad.nl zoekt naar tijdschakelaar dan vind je er verschillende.

Zie onderstaande links, een elektronische voor max. 8 minuten en een draaiknop voor maximaal 30 minuten Beide kunen ook een verwarming schakelen (16A)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord, door jouw antwoord heb ik bij conrad gevonden wat ik zocht.
Janhsl
3 maanden geleden
Het is al lang geleden toen deze vraag voorbij kwam, maar ik heb wel dezelfde vraag. Kun je mij omschrijven of een link sturen welk artikel je gevonden hebt bij Conrad?

Andere antwoorden (3)

Je hebt ook van die knoppen in gemeenschappelijke trappenhuizen voor het licht, dus er zal vast wel iets op te vinden zijn. Ga eens informeren bij een installateur, misschien is het eenvoudiger dan je denkt
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
In hotels en trappenhuizen zie je ze inderdaad wel eens voor verlichting. Maar ik heb geen idee hoe zo'n schakelaar heet. En vragen aan een installateur is een optie, maar ik wil graag zelf weten waar ik naar moet zoeken en vragen.
je kunt een schakeling maken met een timer. dit is een relais wat wordt ingeschakeld door een drukknop en uitschakelt na de ingestelde tijd.
je kunt dit in en klein kastje in de buurt van je kachel hangen. Risico blijft dat mensen constant op het knopje blijven duwen.
je kunt ook een thermostaat opnemen in de schakeling. dan schakelt je kachel uit bij de ingestelde temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Als mensen er plezier in hebben om op de knop te drukken, moeten ze dat maar doen. Wat ik wil voorkomen is dat mensen onbewust en/of uit gemaktzucht de hele week een kachel van 2000 watt laten branden. Zelf kan ik niet maken wat je bedoelt, maar ik zal eens rondvragen aan mensen met elektronica ervaring of dat te realiseren is. Mijn hoop was dat zoiets kant en klaar te koop is. Dank en + natuurlijk.
als je het zelf wilt maken is hier een schakeling met een buzzer . Ipv de buzzer zet je gewoon een relais.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Oei, dit is voor mij geen gesneden koek. Wel een goed idee om het zelf te maken, al vraag ik me af of het een badkamerkachel kan schakelen omdat in het artikel gesproken wordt over een 'timertje'. Dank en een + natuurlijk