WS is de afkorting van Wassersäule, oftewel Waterkolom.
De stofzuiger is in staat om theoretisch water vanaf een diepte van 230 cm omhoog te zuigen.
De atmosferische druk is ongeveer 10 meter waterkolom, deze stofzuiger heeft dus een onderdruk van ongeveer 0,23 atmosfeer.

Toegevoegd na 5 uur:
Na terechte opmerking van MrTomaat:
"vanaf" moet zijn "tot"!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet tot een diepte van 230cm, of snap ik het gewoon niet goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Vanaf" is hier niet bedoeld als "230 cm en meer", het is bedoeld als: je kunt het water vanaf die diepte nog juist opzuigen.
Je hebt gelijk, het is in dit verband een wat verwarrend woord, "tot" is veel duidelijker.

Andere antwoorden (1)

Met onderdruk bedoelt men zuigdruk.
overdruk wil in principe naar buiten (blazen) en onderdruk naar binnen (zuigen) zo heeft een gasfles overdruk 9ontploffen) een een onderzeeër onderdruk (wil inklappen/imploderen)