Is het mogelijk om het tweede usb kabeltje van de hdd direct op het stopcontact aan te sluiten middels een adapter?

Ik heb een externe harde schijf met 2 usb kabels. Mijn harde schijf is vrij onstabiel dus lijkt het me handig ook de tweede usb uitgang te gebruiken voor extra stroom. Er zijn helaas geen poorten meer over op mijn Humax (digitale tv ontvanger). Is het mogelijk om die tweede usb kabel dan direct op het stopcontact aan te sluiten dmv een adapter

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt allemaal voor jullie reacties

Het beste antwoord

als je een goede usb adapter koopt kun je de 2e kabel gewoon via die adapter aansluiten op een stopkontakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kun je denk ik doen. Het lijkt me ook mogelijk om even een Usb-hub te proberen met een eigen voeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit is mogelijk. Dit kun je gewoon doen met een usb adapter voor op het lichtnet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees eerst de handleiding van het product, en dan kun je het waarschijnlijk gewoon doen. Gebruik wel de juiste spanning! Anders gaat je HDD gegarandeerd kapot.