Mijn vraag is we hebben op de cv het honeywell evo systeem ,als hij aanslaat maakt hij een zwaar tikkend geluid. Zou u daar wat informatie over geven?

Dus als de kachel aanslaat geeft hij een zeer bonkend geluid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het bonken van een Cv heeft vaak te maken met het rekken en krimpen van de leidingen en de verwarmingselementen.
Als de Cv aanstaat dan zetten de leidingen uit door de warmte en dat kan soms gepaard gaan met "rare" geluiden, soms tot duidelijke kraken en bonken.
Vooral als de doorgangen door muren of vloeren heen nogal nauw zijn of dat de Cv elementen zelf nogal strak zijn gemonteerd.
Op zich kan dat geen kwaad, maar kan soms behoorlijk irritant zijn, vooral snacht's.