Is g4 het model van een halogeenlampje?

je kunt verschillende g4 halogeenlampjes kopen van verschillende watt. Nu heb ik wel gemerkt dat er verschil zit in halogeenlampjes, dat de staafjes verder uit elkaar staan. Is g4 het model en zit je dan altijd goed dat deze past?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

G4 is inderdaad de maat van het voetje (die 2 pinnen). Er zijn echter wel verschillen ook al past het voetje, namelijk 12 Volt en 230 Volt. Als je er een trafo tussen hebt zittne is het een 12V variant, rechtstreeks in het stopcontact 230V.
Er is zelfs een ledvariant mogelijk in G4.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Een LED is iets héél anders dan een halogeenlamp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, LED is totaal anders. Maar hetzelfde als voor een gloeilamp, er is een LED alternatief voor halogeen, ook in een G4 voet. Excuses voor mijn onduidelijke verwoording in het vorige bericht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt