Waar laat je kapotte spotjes/lampjes?

Ik ging nieuwe halen bij de lampenboer, en leverde een aantal oude in. Volgens die verkoper kon dit gewoon de prullenbak in. Moet dat niet ergens anders ingeleverd worden?

11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Gloeilampen mogen bij het restafval. Maar de nieuwe generatie lampen moet bij het klein chemisch afval. Daar zitten dingen als kwik in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, geen van de gegeven antwoorden kloppen of zijn aangeraden.
Als je er milieu-vriendelijk vanaf wilt komen bel je de afval opruimingsdienst in jou regio die weten raad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei: dat was een antwoord, geen reactie. Sorry, en nog eens:

Je levert ze in bij de milieustraat. Daar kun je al je afval gescheiden kwijt: papier, glas, textiel, metalen, batterijen, medicijnen en ook lampen. Waar jouw dichtstbijzijnde milieustraat zit, kun je op internet vinden. Je kunt ook je gemeente en/of het afvalverwerkingsbedrijf in jouw regio bellen.