Welke "Channel" Kan ik het beste gebruiken voor wlan?

Ik heb een Netgear router JWNR2000v2
Ik zit van ongeveer 5 meter tot 10 meter van de router af.
Beneden(5 meter afstand) alleen houte deur ertussen (Het zit om een hoek)
Boven (10 meter afstand) 1e verdieping, zit plafon tussen van onbekende dikte en nog 2 muren.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Met het gratis programma inSSIDer kun je het sterkste kanaal vinden en de beste keuze maken uit kanaal 1, 6 of 11. Die kanalen hebben onderling vrijwel geen overlap. Als al die kanalen in jouw omgeving overbezet zijn is het een optie om te kiezen voor een router die ook geschikt is voor de 5 GHz band.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kunnen we niet beantwoorden omdat het afhangt van wat jouw omgeving als channel gebruikt. Om zo weinig mogelijk last van storing te hebben moet je een channel kiezen die in de buurt niet of weinig gebruikt wordt. Sommige routers laten het channel gebruik in de buurt zien.
paulus811