Hoe werkt een ringleiding?

Vaak zie je staan dat er een ringleiding aanwezig is voor slechthorenden (met een gehoorapparaat). Dan zijn er speciale plaatsen voor gereserveerd waar ringleiding aanwezig is. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een ringleiding bestaat uit een ringleidingversterker en een draadlus. De draadlus wordt in de kamer langs de plint of het plafond gelegd. De ringleidingversterker wordt meestal gekoppeld aan de geluidsinstallatie. Binnen de ring ontstaat een magnetisch veld dat signalen in de ruimte stuurt. Een hoorapparaat met een spoel vangt de signalen in het magnetisch veld op en zet ze om in geluidssignalen. Let wel: personen zonder hoorapparaat kunnen geen gebruik maken van de ringleiding.

Er zijn ringleidingen voor gebruik in grote ruimtes en voor gebruik op de persoon...