Waardoor komt het als je niet alle foto's van een fotocamera direct kan kopiëren naar een laptop (zie toelichting)?

Een kennis van mij wilde de foto's van zijn camera op zijn laptop zetten, maar slechts een deel van de foto's bleek achteraf gekopieerd te zijn.
Toen heb ik het met mijn laptop geprobeerd, als ik de camera op mijn laptop aansluit en de map waarin de foto's zitten open, zie ik wel direct alle foto's. Maar als ik dan alles selecteer via Ctrl+A, en het dan kopieer, kopieert hij slechts een deel van de foto's. Ditmaal was er een ander aantal gekopieerd dan toen die kennis het probeerde, bij beide beginnen ze bij foto 1 en stoppen ze op een gegeven moment blijkbaar.
Toen ik het een minuut later nog eens probeerde, werden wel alle foto's gekopieerd (voor zover ik kon zien). Waardoor komt dat?

Mijn gok is dat nog niet alle foto's volledig geladen waren de eerste keer, het aantal foto's dat geselecteerd werd was veel groter dan het aantal dat gekopieerd werd, dus dat begrijp ik niet.
Is dit een bekend probleem?

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, beetje rare zin ervan gemaakt. Het moet zijn:
Mijn gok is dat nog niet alle foto's volledig geladen waren de eerste keer, MAAR het aantal foto's dat geselecteerd werd was...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Cryofiel
10 jaar geleden
Gebeurde mij vroeger met enige regelmaat als ik van of naar iets externs kopieerde. Of het nu een externe harde schijf was of de kaart van een camera, dat maakte niet uit. Het probleem kwam bij meer mensen voor. Het bleek aan Windows te liggen. Soms was er even een heel klein "hikje" in de communicatie met het externe apparaat. Vroegere versies van Windows hielden er dan meteen mee op. Maar dan wel zonder foutmelding te geven. Daardoor leek het net of het kopiëren helemaal was gelukt, maar dat was dus niet zo. Nieuwere versies van Windows hebben het probleem opgelost. Ze zijn beter bestand tegen kleine "hikjes", en als er toch een te grote "hik" optreedt geven ze een nette foutmelding zodat je in ieder geval WEET dat niet alles is gekopieerd. Is dit op jouw situatie van toepassing? Welke versie van Windows gebruik je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En welke camera?

Antwoorden (2)

Als het eerder altijd wel goed ging, kan het aan de geheugenkaart liggen.
Ik zou hem opnieuw formatteren in de camera en dan kijken of het weer eens gebeurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je het ook geprobeerd met het kaartje in een kaartlezer?
Kabeltje van camera naar pc kan namelijk ook nog al eens voor peoblemen zorgen.