hoeveel watt is een tablet?

ik wil graag weten hoeveel watt een tablet is? ik wil graag bezuinigen en als een tablet in verbruik minder is dan een laptop stap ik misschien over naar een tablet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ipad lijkt me vrij zuinig, de oplader kan namelijk maar 10W leveren en toch ligt hij daar niet vaak aan. Plus een iPad is best duurzaam omdat die langer meegaat dan de meeste windows laptops.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er niet aan moeten denken om een laptop om te moeten ruilen voor een tablet. Het gebruik en gebruiksgemak ontloopt elkaar nogal. Tikken op een scherm, aanvinken, bestanden overzetten. Het loopt toch allemaal niet zo soepel als op een desktop/laptop. Maar dan hebben we het nog niet eens over het verkeerd bedachte kostenplaatje. Het verschil in kosten per jaar is zo laag (zelfs al zou een tablet 4x minder verbruiken blijft het absoluut gezien een laag bedrag), zeker voor iemand die deze niet al te veel gebruikt, dat het nooit de aankoop van een nieuwe tablet rechtvaardigt. De tweedehandswaarde van een laptop is vaak nihil. Dus je draait er bijna altijd verlies op. Alleen als de laptop stuk is en kostentechnisch reparatieloos zou je kunnen overstappen. Of als de tablet goedkoper is dan de tweedehandsverkoopprijs van de laptop. Maar van een goedkope tablet wordt je vaak helemaal niet vrolijk, zeker als het je enige manier is om je computer/internet gerelateerde zaken te doen.
Ritsuka
10 jaar geleden
tablet en laptop zijn niet echt te vergelijken. tablet kan geen cd in, je kunt er niet echt dingen als word, excel enzo op doen.
en flash werkt ook niet altijd ideaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tablet nooit van mijn leven.
Een laptop kan je naar je hand en idee maken zoals je gewend bent van je eigen pc met je eigen programma's. Bij een tablet moet je alles downloaden van internet en dan maar hopen dat het je bevalt. En voor het stroomverbruik hoef je het ook niet te doen.

Het beste antwoord

De ene tablet is de andere niet. In elk geval is die aanzienlijk zuiniger dan een laptop. In een tablet zitten geen draaiende onderdelen. In een laptop wel. Daarin zit een harde schijf die draait, een ventilator, en meer onderdelen die aanzienlijk meer energie vragen dan een tablet. Een tablet gebruikt per jaar ongeveer 3 euro aan energie. Een laptop verbruikt zeker vier keer zoveel al is het afhankelijk van welke laptop je hebt en wat je ermee doet. Alles bij elkaar gebruikt een laptop dus veel meer, alhoewel het in euro,s geen grootverbruikers zijn. Tenzij hij uren per dag aanstaat. Let er wel op dat je met een tablet sommige dingen niet kan die je met een laptop kunt. Voor internet, mail en youtube en andere eenvoudige dingen kan een tablet wat je wilt. Voor zware games en andere grote programma,s kan een laptop meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Het vermogen van een tablet is ongeveer 10 Watt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kostenbesparing door het gebruik van een tablet weegt nooit op tegen de investering en afschrijving die je op een laptop doet. Ja een tablet is handig; zeker als er een toetsenbord, USB, SD-slot e.d. op zit, maar dan is het al weer een halve laptop. Maar zoals altijd, het is belangrijk wat je er mee doet/wil doen.

Het is ongeveer hetzelfde als je in de meterkast een gloeilamp van 50ct vervangt door een LED-lamp van 29,95€ om stroomkosten te sparen. Zolang kan je het licht in de meterkast niet laten branden om rendabel te worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of, passend bij tablet/laptop: het verbruik van de lamp in de ruimte waar je de laptop/tablet gebruikt is interessanter als het verbruik van de tablet zelf.