hoeveel watt is een tablet?

ik wil graag weten hoeveel watt een tablet is? ik wil graag bezuinigen en als een tablet in verbruik minder is dan een laptop stap ik misschien over naar een tablet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De ene tablet is de andere niet. In elk geval is die aanzienlijk zuiniger dan een laptop. In een tablet zitten geen draaiende onderdelen. In een laptop wel. Daarin zit een harde schijf die draait, een ventilator, en meer onderdelen die aanzienlijk meer energie vragen dan een tablet. Een tablet gebruikt per jaar ongeveer 3 euro aan energie. Een laptop verbruikt zeker vier keer zoveel al is het afhankelijk van welke laptop je hebt en wat je ermee doet. Alles bij elkaar gebruikt een laptop dus veel meer, alhoewel het in euro,s geen grootverbruikers zijn. Tenzij hij uren per dag aanstaat. Let er wel op dat je met een tablet sommige dingen niet kan die je met een laptop kunt. Voor internet, mail en youtube en andere eenvoudige dingen kan een tablet wat je wilt. Voor zware games en andere grote programma,s kan een laptop meer.

Het vermogen van een tablet is ongeveer 10 Watt.

De kostenbesparing door het gebruik van een tablet weegt nooit op tegen de investering en afschrijving die je op een laptop doet. Ja een tablet is handig; zeker als er een toetsenbord, USB, SD-slot e.d. op zit, maar dan is het al weer een halve laptop. Maar zoals altijd, het is belangrijk wat je er mee doet/wil doen. Het is ongeveer hetzelfde als je in de meterkast een gloeilamp van 50ct vervangt door een LED-lamp van 29,95€ om stroomkosten te sparen. Zolang kan je het licht in de meterkast niet laten branden om rendabel te worden. Toegevoegd na 1 minuut: Of, passend bij tablet/laptop: het verbruik van de lamp in de ruimte waar je de laptop/tablet gebruikt is interessanter als het verbruik van de tablet zelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100