Wat geeft een multimeter allemaal aan?

Wat is: V.mA ? AC10V? dB?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je van dat soort zaken geen verstand hebt laat het dan maar in de winkel liggen. Dit is niet hatelijk bedoeld maar je kunt jezelf en anderen ook met een multimeter ook in gevaar brengen.

Het beste antwoord

Volt, de spanning
milliAmpere, hoeveelheid stroom (Watt = Ampere maal Volt)
Als er echt V.mA staat dan mag je dat lezen als milliWatt, maar dat heb ik nog nooit gezien op een meter.
Wisselstroom tot 10 Volt
dB is decibel, kan gebruikt worden voor geluidsterkte maar ook voor demping van dingen. Heb je een foto voor een uitgebreider antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Spanning, in (m)Volt, zowel wissel als gelijkstroom
Stroomsterkte in (m)Ampère
Weerstand in (m)Ohm
Vaak nog een doormeetfunctie, die doormiddel van een piepje aangeeft of er een gesloten circuit is.