Tussen huren en leasen zit een fundamenteel verschil.
Bi leasing spreidt je de afbetaling van de aankoop over een overeengekomen periode. Evtl. reparaties ed kosten worden in die tijd door de leasemaatschappij overgenomen, totdat je hem na afloop besluit te kopen, je kunt ook gewoon door blijven leasen. Dan krijg je gewoon weer een nieuwe nadat de levensduur over is. heb je hem eenmaal gekocht moet je zelf voor alle kosten opdraaien.
Bij huur betaal je maandelijks een huurbedrag en wordt de ketel nooit je eigendom.
Stel je leased de ketel voor een periode van 3 jaar met het recht tot aankoop. Na die drie jaar worden dan de maandelijkse betalingen als een soort aanbetaling verrekend. Bij huur ben je dat huurgeld dus gewoon kwijt.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een luxe naam, meer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een cv ketel least kan je de ketel na verloop van tijd kopen en huren dan betaal je per maand een bedrag. En huur je die van de energie maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
warrom min graag even motiveren alstjeblieft is dat niet zo dan?
het verschil tussen huren en leasen heeft met de belasting te maken.