Bestaat er een handzame zon-intensiteitsmeter?

De intensiteit van de zon is soms niet goed in te voelen ivm wind of relatieve schaduw. Ook weet je niet precies of je kleding voldoende beschermt. Het zou handig zijn als er een zonneschijn-meter is die makkelijk mee te nemen is en waarop je direct kunt zien wat de zonne-intensiteit is en dus of je je moet beschermen. Ideaal zou zijn geïntegreerd in een horloge of smartphone.

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult voornamelijk UV moeten meten, dus die app is een beetje verlakkerij. Hiermee meet je alleen lichtintensiteit.

Het beste antwoord

Je kunt er voor op je smartphone een app voor downloaden: http://www.gemoro.nl/Cases/zonkracht-meter.html
Amadea
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Mooi zeg. Helaas staat mijn ouderwetse Blackberry er niet bij