welke weerstand heeft deze weerstand?

We hebben uit een voeding van een computer een weerstand gehaald (we doen aan duurzaam strippen van pc's), of in ieder geval een component dat dat er op lijkt.
Het oogt als een kwart Watt weerstand, hij heeft zilveren pootjes en is chocolade bruin.
Nu wil het dat wij niet uit de kleurringcode komen, er staan er namelijk maar 3 op: Zwart, Zilver en Goud. Zwart is 1, zilver is 10% tolertantie en goud is 5% tolerantie dus dat snappen we niet meer, wie wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Zou het zwart - wit - geel kunnen zijn?

Antwoorden (1)

De eerste 2 banden bepalen de waarde, de derde band is de vermenigvuldigingsfactor, bv. Rood Zwart Bruin zou 2 0 x 101 200 ohm zijn
Ik hoop dat je er nu wel uit bent :-)

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik vermoed dat de kleurcode Zwart Grijs Goud moet zijn in dat geval zou het dan 0.8 ohm, +/-20% moeten zijn ?