kan je een koelbox als koelkast gebruiken?

vandaag is mijn koelkast kapot gegaan en ik woon alleen dus heb bijna geen spullen nu dacht ik ik koop een Koelbox(deze is voor de auto bedoelt) heb een omvormer van 220 V naar 12V gekocht en werkt perfect!
maar vraag me af of dit wel goed is om hem 24/7 aan te laten staan?? de omvormer word ook heel erg warm (na een half uur al)

ik hoor het graag,
Mvg Bri3

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt er aan. Als je koelbox een goedkoop prul is, dan is de kans dat ie snel kapot gaat. Heb je echter in de buidel getast en een dure, hoog kwalitatieve koelbox staan, dan kan ie misschien jaren mee gaan. Is dat wat je wilde horen?

Volgens mij was zijn vraag meer of de koelbox geen kortsluiting ofzo zou kunnen maken of een eventueel gevaar vormt

Nee, en koelbox is niet te gebruiken als koelkast. Een koelkast stel je in op een temperatuur, en de koelkast gaat koelen tot die temperatuur bereikt is. Een koelbox zet je aan of uit. Geen thermostaat die je instelt. In het gunstigste geval koelt een koelbox zo'n 22 graden terug. D.w.z. dat als het buiten 35 graden Celsius is, het in de koelbox nog 13 graden is. Bovendien moet je je produkten voorgekoeld in de koelbox zetten om het beste resultaat te halen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100