zijn er accu's van zo'n 300 watt?

Ik wil een ps3 slim laptop gaan bouwen. monitor + ps3 zijn zo'n 275 watt. Als speakers gebruik ik een koptelefoon. Nou zou het fijn zijn als ik beide apparaten ongeveer een uurtje kan laten draaien zonder stopcontact. Als jullie 1 weten maar die is erg groot, toch laten zien! Je weet nooit wat ik er mee kan. Het maakt natuurlijk nooit uit als het meer is dan 300 watt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn accu's die veel meer kunnen leveren dan 300 watt maar het omvormen van bijv 12 volt naar 230 terwijl het intern in het apparaat weer teruggebracht word naar 12 en 5 volt is erg omslachtig. en levert veel verlies op. Je zou simpelweg de voeding die naar de PS3 en de monitor gaat kunnen verwijderd en de apparaten direct voeden vanuit een accu.

Een geschikte daarvoor zou onderandere een Lithium Polymeer accu zijn ze zijn, niet heel goedkoop maar ook niet heel erg duur. Een schakeling van serie en paralel geschakeld accu's geeft je de mogelijkheid om bijv 12 volt te krijgen met een capaciteit die ruim voldoende is.

Daarnaast is een UPS niet geschikt om voor langere tijden te functioneren. Een UPS is een apparaat dat bij uitval van netspanning de computer voorzien van een zelf gegenereerde sina of blokgolf AC en een opdracht kan geven om gegevens op te slaan en af te sluiten, daardoor gegevens verlies word voorkomen.

Er zijn zwaardere type UPS'en die tot enkele uren een spanning kunnen creeren en hoog houden maar dan praat je over units die bedoelt zijn voor servers, en die zijn erg duur, groot en zwaar en daardoor dus niet geschikt.

Lipo Accu's

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=Li-Poly+%28All+brands%29&idCategory=86&ParentCat=85&gclid=CLTE-8XKjrgCFTHJtAodL1EAxA

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR6.TRC2.A0.Xlithium+polymer&_nkw=lithium+polymer&_sacat=0&_from=R40

Lood Accu Onderhoudsvrij kunnen ook een optie bieden maar zijn zwaarder

http://www.reichelt.de/Lead-acid-Batteries/2/index.html?;ACTION=2;LA=2;GROUPID=1020

Nikkel Metaalhydride accu's is een zeer geschikte accu dat tussen Loodaccu en Lipo's in zit

http://www.reichelt.de/Moddeling-Batteries/2/index.html?;ACTION=2;LA=2;GROUPID=1019

Houd echter rekening met Lipo accu's dat je de laadstroom en laad electronica in acht neem Lipo's kunnen vrij makkelijk geladen worden mits je de juiste techniek gebruikt doe je dit verkeerd of trek te teveel stroom van deze accu's kunnen ze erg heet worden en brand gevaarlijk zijn daar staat dan wel weer tegenover dat Lipo's ongekend sterk zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou het kunnen proberen met een UPS (uninterruptible power supply)
Hier zijn zeer krachtige van in de omloop. Ik vrees alleen dat hier ook een zeer krachtige prijs aanzit.

Uit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat de tijdsduur meestal mooier word voorgesteld dan dat je er daadwerkelijk mee haalt.

Als link 2 fabrikanten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan ik dan met dit apparaat ongeveer een uurtje doen? er staat 10 minuten bij, maar klopt dat wel?
http://www.apc.com/products/configure/index.cfm?base_sku=BE700Y-IN&totalwatts=300
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga er dan maar vanuit dat hij met 10 minuten ook wel leeg is. Over het algemeen is het zo dat de tijden die de fabrikant geeft niet gehaald worden. Dus met die 10 minuten die ze vertellen haal je zeker geen uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke moet ik dan nemen, en hoeveel watt? Ik wil het wel een uurtje draaien als het even kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanwaar een min? In principe kan een UPS het gevraagde (nee, hij is er niet voor bedoeld en ja, je hebt een zware (en dure) nodig...maar vraag steller geeft aan dat hij alle opties wil horen