Nieuwe koelkast is warm aan de zijkanten, wat is er mis?

Vandaag is onze nieuwe koelkast afgeleverd en die hebben we eerst 4 uur niet in de stroom gezet. Na 4 uur hebben we dat dus wel gedaan en na een half uurtje merk ik dat de zijkanten warm zijn van de koelkast.
Hebben jullie hier ook ervaring mee of weten jullie niet wat het is?
Ik vraag me namelijk af wat het probleem is, en bellen naar de winkel kan ik niet, want ze zijn momenteel dicht.
Het is trouwens een Samsung, energielabel A+

Alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
35.3K

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat de koelkast te dicht tegen de achtermuur staat, waardoor hij de warmte aan de achterzijde niet goed kwijt kan.

Vier uur wachten voordat je de stroom er op zet is trouwens wel minimaal. Aangeraden wordt om toch wel 12 uur te wachten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4 uur als hij liggend is vervoert is voldoende.
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/koelkasten/extra/koelkast-vervoeren/
of
http://www.eleqtro.nl/page/een-nieuwe-koelkast-kopen
Pieter2011
10 jaar geleden
Tegenwoordig kun je veel koelkasten meteen in gebruik nemen: http://www.koelen.nl/index.php?pageID=2699&faqID=224782
De warmte die eerst binnenin zat zal via die zijkanten worden afgevoerd als dat niet via de achterkant met de warmtewisselaar gebeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is normaal, bij mijn Samsung geeft hij de warmte ook via de zijkant af.
Is ook wel handig want wij hebben er een handdoek/theedoek rekje aan gehangen.
Altijd droge hand/theedoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4 uur ? 24 uur wachten om aan te sluiten. De gas is er uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Welk gas ? En waarheen is het gegaan ?
https://www.consumentenbond.nl/koelkast/gebruikstips
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de koelvloeistof na vervoer minstens een dag moet acclimatiseren voordat de koelkast aan mag. maar dat is volgens mij bij oude koelkasten. Bij nieuwe is dat een stuk korter tegenwoordig. 4 uurtjes dus.