Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat een dig foto gemaakt van een behoorlijk oude foto (bv 1983) ik bij het laten afdrukken de datum van de originele foto zie?

We zijn in een rechtzaak verwikkeld waar de datum te herleiden van een foto (zonder datum aanduiding achterop) cruciaal is. Nu heb ik tot mijn grote verbazing twee data achterop de nieuwe foto geprint gekregen van de Fuji printstraat (zonder eigen bewerking van het bestand) één datum waarop we de digitale foto zelf hebben gemaakt en één datum die om en nabije de datum aangeeft waarop het origineel gemaakt is.

Ik zou jullie dankbaar zijn als ik te weten kom hoe dit kan want dat gaat de rechtbank waarschijnlijk vragen want iedereen die ik dit vertel staat net als ik met de oren te klapperen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een gedigitaliseerde of nieuw afgedrukte foto zal niet als heel sterk bewijs gelden, je kunt veel beter de oude afdruk als bewijsstuk indienen met eventueel een digitale vergroting als het origineel niet heel duidelijk is.
Ik vraag me trouwens af hoe je bij de oude afdruk de datum nu nog kunt herleiden als er geen datumafdruk op de achterkant staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus de vraag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding