Hoe kan het dat een dig foto gemaakt van een behoorlijk oude foto (bv 1983) ik bij het laten afdrukken de datum van de originele foto zie?

We zijn in een rechtzaak verwikkeld waar de datum te herleiden van een foto (zonder datum aanduiding achterop) cruciaal is. Nu heb ik tot mijn grote verbazing twee data achterop de nieuwe foto geprint gekregen van de Fuji printstraat (zonder eigen bewerking van het bestand) één datum waarop we de digitale foto zelf hebben gemaakt en één datum die om en nabije de datum aangeeft waarop het origineel gemaakt is.

Ik zou jullie dankbaar zijn als ik te weten kom hoe dit kan want dat gaat de rechtbank waarschijnlijk vragen want iedereen die ik dit vertel staat net als ik met de oren te klapperen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (1)

Een gedigitaliseerde of nieuw afgedrukte foto zal niet als heel sterk bewijs gelden, je kunt veel beter de oude afdruk als bewijsstuk indienen met eventueel een digitale vergroting als het origineel niet heel duidelijk is.
Ik vraag me trouwens af hoe je bij de oude afdruk de datum nu nog kunt herleiden als er geen datumafdruk op de achterkant staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus de vraag.