hoe heet de kabel die de monitor van een computer voorziet van stroom?

ik noem de kabel zelf 3pins - stroom kabel, maar hoe heet deze in het echt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Dat heet een 3-polig apparaatsnoer. Zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen "elektriciteitskabel voor een computermonitor", dan weet bijna iedereen wat je bedoelt.

Officieel heet de aansluiting die je in de monitor steekt een "koude-apparaatstekker". Het is dus een elektriciteitskabel met aan de ene kant een netstekker met randaarde volgens de euronormvan type C, E of F (zie de eerste Bron hieronder) , en aan de andere kant een koude-apparaatstekker (zie de tweede Bron hieronder).

Poeh... ik vind "elektriciteitskabel voor een computermonitor" toch echt eenvoudiger...

Toegevoegd na 1 minuut:

In de tweede Bron moet je kijken bij "Aansluit B" in het tabelletje.

Toegevoegd na 2 minuten:

Als je het helemáál netjes wilt doen, zeg je "steker" in plaats van "stekker". "Stekker" is eigenlijk een germanisme, het komt van het Duitse woord "Stecker". Het officiële (maar nauwelijks nog gebruikte, behalve in de elektriciteitstechniek) woord is "steker".

Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is een voedingskabel. Als je het ff.googlet op afbeeldingen dan.zie je het gelijk.