Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet de kabel die de monitor van een computer voorziet van stroom?

ik noem de kabel zelf 3pins - stroom kabel, maar hoe heet deze in het echt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat heet een 3-polig apparaatsnoer. Zie ook de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen "elektriciteitskabel voor een computermonitor", dan weet bijna iedereen wat je bedoelt.

Officieel heet de aansluiting die je in de monitor steekt een "koude-apparaatstekker". Het is dus een elektriciteitskabel met aan de ene kant een netstekker met randaarde volgens de euronormvan type C, E of F (zie de eerste Bron hieronder) , en aan de andere kant een koude-apparaatstekker (zie de tweede Bron hieronder).

Poeh... ik vind "elektriciteitskabel voor een computermonitor" toch echt eenvoudiger...
 

Toegevoegd na 1 minuut:
 
In de tweede Bron moet je kijken bij "Aansluit B" in het tabelletje.
 

Toegevoegd na 2 minuten:
 
Als je het helemáál netjes wilt doen, zeg je "steker" in plaats van "stekker". "Stekker" is eigenlijk een germanisme, het komt van het Duitse woord "Stecker". Het officiële (maar nauwelijks nog gebruikte, behalve in de elektriciteitstechniek) woord is "steker".
 
(Lees meer...)
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is een voedingskabel. Als je het ff.googlet op afbeeldingen dan.zie je het gelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding