Wat is ruisonderdrukking?

Ik wil een koptelefoon kopen. Maar er zit geen 'ruisonderdrukking' in/bij.

Het gaat om deze: VIVANCO SR 95

Maak dit wel/niet uit? En wat maakt het dan uit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking detecteert een sensor omgevingsgeluiden en neutraliseert die met antigeluid. Zo kan je in een lawaaierige omgeving toch ongestoord luisteren naar jouw muziek.

Bij een hoofdtelefoon zonder ruisonderdrukking zul je waarschijnlijk de volumeknop verder naar rechts moeten schuiven om in een lawaaierige omgeving jouw muziek toch goed te kunnen horen. En daardoor creëer jij ook weer extra herrie voor de mensen in jouw nabijheid.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons thuis is het altijd rustig. Dus dan heb ik het in principe niet nodig, als ik het goed begrijp?
Utrecht
10 jaar geleden
wat jij beschrijft is noice-cancelling. dat is wat anders dan ruisonderdrukling, toch?
Amadea
10 jaar geleden
Dat is het Engelse woord voor hetzelfde!
Amadea
10 jaar geleden
En Dyllon, als je de hoofdtelefoon alleen thuis gebruikt dan heb je in principe inderdaad geen ruisonderdrukking nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee, erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontzettend bedankt! Ik weet genoeg!