Is het erg dat het stopcontact los zit en veel geluid maakt?

Ik heb boven mijn bed een stopcontact, die heel erg los zit. Ook maakt hij altijd een soort knetterend geluid en zoemend geluid. Af en toe trek ik perrongelijk de stekker eruit als ik erop lig, en ik ben bang dat er kortsluiting of iets kan gebeuren.

Is het nodig om er een elektricien bij te halen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.4K
paulus811
10 jaar geleden
Waarom geef je dit niet gewoon als antwoord? Niks mis mee lijkt me.
jc54
10 jaar geleden
Een elektricien is niet direct nodig. Een handige vriend of kennis is ook al goed. Even de stroom er af halen en opnieuw vastzetten, eventueel nieuwe pluggen in de muur, maar in elk geval wél gauw genoeg vastzetten.

Het beste antwoord

gelijk die stopcontact afsluiten, als hij al knettert is er al kans op brand, dat knetteren is al stroom wat aan het overspringen is. Zeker als je er vlak bij slaapt zal ik de boel afsluiten want als er brand is lig je er wel vlak bij.

Dus.. of een handige Harry het gelijk na laten kijken of de stop eruit draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onmiddellijk zelf of door iemand laten herstellen ! ! !
Dat knetterend geluid komt door een draad die los in een klem zit en dat kan BRAND veroorzaken.
Trek stekkers die op die kring zitten uit en het knetteren zal ophouden, alvast tot het hersteld is. Dat het los zit is momenteel het minst van uw zorgen.
Na het herstellen van die verbinding kan die gewoon weer vast gemaakt worden.