Voor iedere koelkast (voor voedingsmiddelen en niet alleen voor wijn) geldt 5-7 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De temperatuur van een koelkast is het best op 4 graden.
De temperatuur kan schomelen door het open doen en in- uitschakelen, maar moet dan liggen tussen de 4 en 7 graden.
Iets te koud is niet erg, als het maar niet vriest, dus lager dan 1 graad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de regels (ook HACCP) 4 graden Celcius
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij staat ie gewoon meestal op 2/3 graden.
Niks mis mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De temperatuur die kun je zelf instellen,door de thermostaat hoger of lager te zetten.
Meestal is het tussen de 4 en 7 graden.
Heb je producten die iets koeler moeten worden gehouden zet die dan helemaal onderin de koelkast,want daar wordt het het koudst.
Dit scheelt altijd wel een paar graden met bovenin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan waar je tafel staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In iedre geval BOVEN 0 graden en inderdaad HACCP voorschrift 4 graden.
De koudste plaats in de koelkast is waar de koelerspiraal zit, dat is dus per koelkast verschillend.
Omdat koude lucht een hogere dichtheid heeft als warmere, zakt de koude lucht vervolgens naar beneden.
Daar is het dus ook kouder dan in de rest van de koelkast.
Daarom zat het vriesvak vroeger met de koeler bovenin, zodat ongeveer overal buiten het koelvak het ongeveer even koud was.
Als de isolatie op den duur nat geworden is (koelkasten die nog met glaswol geisoleerd zijn ipv PUR) slaan door en verliezen dus aan alle kanten hun koude.
Deze kunnen het best meteen vervangen worden omdat daar snel onwenselijk hoge temperaturen ontstaan.
Deze vreten ook stroom, de compressormotor hoor je dan lang en vaak draaien.