Hoe kijk ik films/series op mijn iPad 4 met vlc mediaplayer?

Ik heb op mijn laptop veel films staan in een VLC file. Op mijn ipad heb ik vlc mediaplayer geinstaleerd, je moet dan volgens mij de ipad aan de laptop aansluiten en dan "zoekt" de vlc mediaplayer app de laptop. Alleen dit lukt niet, weet iemand hoe dit werkt? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VLC files bestaan niet(of zijn geen videobestanden). MKV AVI MPG MOV, dat zijn files die je met VLC-player af kan spelen. Meerdere films in een file is ook vreemd. Wat je probeert te doen met je laptop en VLC player slaat ook nergens op. Volgens mij ben je volledig gemisinformeerd. Waarom zet je niet gewoon je films op je iPad?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okay hoe zet ik de films op mijn iPad?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.mac-helpdesk.nl/videos-op-je-ipad-zetten/ Waarschijnlijk moet je je films eerst omzetten. Er zijn ook andere methodes, maar dan moet je een FTP server opzetten en files transferren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer anders dit eens: http://fileapp.nl.softonic.com/iphone Dan kan je je files direct naar je iPad zetten zonder iTunes. Dus dan kan je AVI's en MKV's erop zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt! Zal het proberen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de videofiles op je laptop (evt. de bibliotheek vrijgeven) hebt staan, zou je de films (en muziek) via DLNA op je iPad kunnen afspelen. Ligt een beetje aan de player, of die dat ook ondersteund.

Antwoorden (1)

Ik gebruik zelf AcePlayer, maar het werkt in principe op zelfde wijze: je moet je iPad met iTunes koppelen. Dan ga je naar je iPad (in iTunes), dan naar Apps tab en vervolgens zoek je in het lijst met alle apps (staat links) naar VLC mediaplayer. Als je die vervolgens selecteert, dan krijg je aan de rechte kant een veld waaraan je films kan toevoegen. Films die in dat veld komen te staan zal je vervolgens op iPad kunnen kijken nadat die losgekoppeld is.