wie weet wat dit voor een apparaat is? t zit vastgeschroefd aan een tafel. er zit een klein zaagblaadje bij.

ik heb hier een apparaat staan waarvan ik heel erg benieuwd ben wat het is t zit vastgeschroefd aan een tafel. er zit een klein zaagblaadje bij, heeft iemand enig idee wat het is en waarvoor het gebruikt werd? welk jaar het komt en of hier eventueel nog kopers voor te vinden zijn??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het lijkt dat het aan de ene kant een kleine tagel zaag is, en aan de andere kant een soort draaibank! Maar ik denk dat dat dan bedoelt is om in hout groeven te vrezen of iets dergelijks! Niet voor ijzer.
Wat het waard is zou ik dan ook niet weten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is gewoon een motor die een gemeenschappelijke as aandrijft met daarop een zaagtafeltje, een slijpsteen en zo te zien een boorkop.
Een handige Harry heeft dat samen geknutseld en aan de motor te zien is dat er een van een oude wasmachine, ik zou zeggen van de jaren '60 - '70.
Prijs ? onschatbaar maar gelijk waardeloos.
Verkopen zou ik niet durven gezien de onveilige toestand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een opstelling voor hobbyisten die vaak met hout in de weer waren.

Het zaagblad was voor het afkorten van hout en de boorkop was bedoeld om te frezen.

De machinerie mag in principe niet meer gebruikt worden, de ronddraaiende delen zijn niet afgeschermd.

Het is dus nog alleen te gebruiken als een showmodel dus de prijs is heel laag, oudijzerprijs.