Kan een mobiele airco vanuit de slaapkamer de woonkamer goed koelen?

Ik zit er over te denken een mobiele airco aan te schaffen voor de zomer. probleem is alleen dat ik de de afvoerslang alleen via de slaapkamer kan laten lopen.

deze slang is 1,5 meter en mag niet verlengt worden, de afstand tot de woonkamer is dan nog 1,5 meter (zie plaatje)

de airco die ik in gedachte had is bruikbaar tot 35 vierkante meter, alleen is het "gebied"wat ie moet bestrijken dus niet vierkant of rechthoekig.

dus vandaar mijn vraag of de airco vanaf de slaapkamer de woonkamer goed kan koelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet doen, tenzij je je energieleverancier wilt sponsoren. De warme lucht die uitgeblazen wordt, zal de koude lucht meteem weer opwarmen want de kamers zijn niet luchtdicht. Investeer in een goede split unit van bijvoorbeeld Daikin. Ik heb dezelfde fout gemaakt als jij mogelijk gaat maken en heb inmiddels een split unit aan laten leggen (kan en mag je niet zelf). Ding is zo stil dat ik er gewoon bij kan slapen, dat hoef je met een mobiele niet te proberen want daarmee is het alsof je op de landingsbaan van Schiphol slaapt.

Doordat die airco zijn koele lucht blaast zal ook de andere ruimte koelen. Indien de warme en koude lucht zich onvoldoende mengt dan kan u nog altijd een extra ventilator plaatsen in de grootste ruimte om de luchtstroom te forceren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100