Muziek als je het licht aan doet, hoe doe ik dat?

Ik wil graag iets maken dat er muziek aangaat als je de lichtschakelaar aanzet. Hoe doe ik dat en wat heb ik ervoor nodig?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil graag eigen muziek, geen radio... dus CD of mp3-speler of I-pod of zoiets

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Sluit paralel op de schakelaar, een wand contactdoos. Sluit op deze wandcontactdoos een radio, of ander muziek genererend apparaat aan. Zodra je de schakelaar omzet zat dan ook het apparaat aangaan en gaan spelen. Je kan ook een licht sensor op de wandcontactdoos van de radio aan sluiten waardoor de muziek aangaat als je het licht aan doet. Hou dan wel rekening met enige vertraging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een klein zonnepaneeltje kopen en dan aansluiten op een verlengsnoer en op die verlengsnoer ook je radio aansluiten als er dan licht op valt zal het zonnepaneeltje gaan werken en zal de radio aanspringen