Is er al een digitale cartridge vervanging voor klein beeld filmrolletje in analoge camera?

Ik heb nogal dure onderwater foto apparatuur aangeschaft, vlak voor de introductie digitale camera's. Dat werd toen in no time waardeloos. Maar nu zijn de gsm-telefoons al met perfecte camera's uitgerust. Ik hoop op een soort "dingetje" dat op de plaats van een klein beeld filmrolletje past en zo analoog toch een beetje digitaal maakt. Zoiets kan met USB aansluiting, eventueel ook extra geheugen voor veel foto's en met wat aanpassingen in bediening, zoals bij filmpje doordraaien, lichtgevoelige sensor voor volgende afbeelding mijn foto hobby weer een nieuw leven inblazen. Ik ben bereid eventueel mee te denken en doen, als iemand hier mee aan de slag zou willen. Silicon Film verhaal is mij bekend, dat ging niet in productie. Ik denk nu alleen op kleine schaal. { dive3sun@hotmail.com }

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb jaren geleden iets gelezen waarbij iemand een analoge spiegelreflexcamera heeft omgebouwd naar digitaal(volgens mij een Nikon-camera). Toen nog geen full-frame-digitaal. In een spiegelreflex kun je genoeg verwijderen om ruimte te maken voor de sensor en de elektronica. Het kan dus wel, maar dan meer als hobby en om aan te tonen dat het kan, dan dat het financieel haalbaar is.

Nee, van een analoge camera een digitale maken d.m.v. een cartridge is nog niet gelukt en zal ook niet gaan lukken. De technieken verschillen zo enorm van elkaar, dat dat niet mogelijk is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100