kan ik de adapter van mijn modem vervangen door een universele adapter?

Hallo,
De adapter van mijn modem is stukgegaan, 1 van de pennetjes voor in het stopcontact is kapot. Deze adapter gaf als uitgangsstroom 15V 650 mA. Ik heb nu een universele adapter gekocht met zowel verwisselbare aansluitingen voor de uitgangsstroom als een variabele uitgangsstroom. Op het doosje staat dat de uitgangsstroom bij 15V 1500mA is. Kan ik deze gebruiken zonder dat het modem kapot gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit zou geen probleem moeten zijn. Bij dit soort dingen zijn het aantal Volts van belang, en beiden zijn hier 15. Het aantal mA (milliampère) doet er hier niet toe, zolang het aantal Volts maar 15 is. Daarnaast, het is niet voor niets een universele adapter. Als de uitgang precies op een apparaat past door middel van het juiste stekkertje, dan zou er nooit een probleem horen te zijn.

Je kan beter een compatibele adapter kopen, deze worden veel goedkoper aangeboden dan de originele. Zomaar een adapter is niet zo'n goed plan, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent.

Bronnen:
http://www.replacedirect.nl/category/10099...

U kan die gewoon gebruiken want de spanning (Volt) is gelijk. Als één van de pennen van de stekker afgebroken is kan u daar toch gewoon een nieuwe opzetten !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100