Hoe bouw je een LED in een PS3 duelshock 3 sixaxis controller?

Ik heb wel een LED maar als ik die erop aansluit (foto) word hij te heet, welke Weerstand(en) heb ik nodig en waar moete ze om de LED goed te kunnen branden en zonder dat hij te heet word?

Weet jij het antwoord?

/2500

10 ohm is genoeg... met alleen een led wordt de stroom te hoog... Toegevoegd na 45 seconden: En hij moet in serie worden gezet met het ledje...

Dit hangt af van de spanning op dat aansluit punt, normaal heeft een LED een doorlaatstroom van +/- 20 mA en een voorwaartse spanning is afhankelijk van de kleur. Met bijgevoegde link kan u die zelf berekenen ifv van kleur en voedingsspanning. Succes. Toegevoegd na 11 uur: Ik geef een afbeelding mee van een kleurcode voor weerstanden. De eerste 2 ringen vormen een cijfer, de 3e ring het aantal nullen welke u moet toevoegen (vermenigvuldigingsfactor) Bv rood/groen/oranje = 2 5 x 10³ = 25000 Ohm De laatste ring is de tolerantie, zilver = 10%, goud = 5% Toegevoegd na 1 dag: Naar aanleiding van uw laatste verzoek heb ik een schema gemaakt met waarden volgens uw gegevens. Nog één opmerking. Die rode draad = + plus accu Die zwarte = - min accu

Bronnen:
http://www.eclecticsite.be/elec/led.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100