Hoe bouw je een LED in een PS3 duelshock 3 sixaxis controller?

Ik heb wel een LED maar als ik die erop aansluit (foto) word hij te heet, welke Weerstand(en) heb ik nodig en waar moete ze om de LED goed te kunnen branden en zonder dat hij te heet word?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook fijn zijn dat de LED alleen aangaat als ik op de knop druk En is aangesloten enzo, maar waar moet ik hem dan aansluiten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Ik had de LED aangesloten op dat stukje van de accu)

Antwoorden (2)

10 ohm is genoeg... met alleen een led wordt de stroom te hoog...

Toegevoegd na 45 seconden:
En hij moet in serie worden gezet met het ledje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik dr een weerstand op aansluit van 10ohm is hij goed en niet te heet enzo, zo ja wat zijn de 4 kleuren(foto Misschien?)
Dit hangt af van de spanning op dat aansluit punt, normaal heeft een LED een doorlaatstroom van +/- 20 mA en een voorwaartse spanning is afhankelijk van de kleur.
Met bijgevoegde link kan u die zelf berekenen ifv van kleur en voedingsspanning.
Succes.

Toegevoegd na 11 uur:
Ik geef een afbeelding mee van een kleurcode voor weerstanden.
De eerste 2 ringen vormen een cijfer, de 3e ring het aantal nullen welke u moet toevoegen (vermenigvuldigingsfactor)
Bv rood/groen/oranje = 2 5 x 10³ = 25000 Ohm
De laatste ring is de tolerantie, zilver = 10%, goud = 5%

Toegevoegd na 1 dag:
Naar aanleiding van uw laatste verzoek heb ik een schema gemaakt met waarden volgens uw gegevens.
Nog één opmerking.
Die rode draad = + plus accu
Die zwarte = - min accu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb geen volt meter, dus weet niet hoeveel volt er op staat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zwarte en rode draad komen zeker van een voeding wellicht staat daar een spanning op, ook die uitgaande zwart/rode gaat naar, ik vermoed een zoemer of zoiets, ook daar zal wel iets opstaan.
Dergelijke printjes zijn dikwijls 12 Volt en als u niet vindt aou ik daar van uitgaan, beter testen met een te grote weerstand dan een te kleine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een draadloze controller, dus moet u ervan uitgaan dat de voeding afhangt van uw batterijen, dus die zullen het aantal Volt bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een accu die er in zet op de accu staat:
Battery pack 3.7V(3,7V)dan een streepje met 3 puntjes eronder 570mAh/2.1Wh Maximum Charge Current : 0.7A
Maximum Charge Voltage : 4.25V Dus welke weerstand moet ik eraan solderen voor een rode LED
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat hoeveel Volt op de accu zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aantal Volt = 3,7 V, V staat voor Volt.
570 mAh is zijn capaciteit zinde 570 mili-Ampère-uur of 2,1 Wh is Watt-uur
Die h in voorgaande staat voor het Franse heure = uur in Nederlans.
Dan heeft u een weerstand nodig van 56 Ohm,
kleurencode = groen blauw zwart goud Ik denk dat u nu al heel wat bijgeleerd heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil graag een LED 3mm (groen) erop aansluiten en 2 LED 5mm (beide wit) welke weerstand heb ik nodig voor de 2witte en welke voor de groene, wat is de kleuren code?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(En hoeveel Ohm zijn de weerstanden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Help me..