is een macbook duur in vergelijking met andere laptops?

puur naar de prijs/kwaliteit kijkend.

Toegevoegd na 5 minuten:
het is toch ook zo dat een mac na ongeveer 3 jaar meer waard is dan een andere laptop, of is dat verbeelding?

Toegevoegd na 3 uur:
het gaat mij nu _vooral_ om mijn studie, ik ga volgend jaar een studie doen waarbij een laptop verplicht is en waarschijnlijk wordt dat dan ook meteen mijn werk pc, dus dan alleen voor het gamen een desk top, meer hoeft ie niet te kunnen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Kwaliteit is niet echt te quantificeren. Maar het is zo dat deen mac voor bepaalde zaken beter is dan een windowsboek, bv. Omdat de Mac het productieprocess goed bewaakt, en alle odnerdelen erin goed op elkaar afgestemt zijn, gok ik dat de extra kosten die je maakt (Een macbook is immers wel duidelijk duurder dan een andere variant) het wel waard zijn. Dus ik denk: Nee, een mcb is niet duurder in vergelijking. Hij kost wel meer.

Zie de mac als een mercedes, de waarde van het product mac/apple gaat nooit snel omlaag als je nu een macbook zou kopen voor 1100 euro is ie over 3 jaar nog steeds 900 euro waard, met een gewoon x86 laptop gaat dat heel anders omdat er ook meer van gemaakt worden, trouwens je kan wel spellen spelen op een mac door middel van een virtuele windows te installeren ;-) dmv VMware. Wat mac een mac maakt is duurzaamheid, design en fully buffered memory in tegen stelling van een gewone x86 laptop. (Fully buffered haalt het maximale snelheid uit de memory modules).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100