Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe warm mag een kap van een lamp worden?

Ik heb een lamp met een lampenkap. In deze lamp zit een gloeilamp. Klopt het dat de kap aan de zijkant "handwarm" is (dwz je kunt hem 10 seconden vasthouden voordat het te warm wordt) en de bovenkant waar de gloeilamp zit erg warm is? Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat klopt, door een gloeilamp wordt het warmer. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de aflevering van Proefkonijnen waarbij ze probeerden te bakken met de hitte van gloeilampen.

Als je zeker wilt weten of je niet een te warme lamp hebt kun je beter kijken naar hoeveel watt de lamp is, dat hangt namelijk samen met hoe warm hij wordt.
Deze informatie kun je vaak vinden op de verpakking van de lamp, en staat tegenwoordig vaak ook op de fitting aangegeven of ergens anders op de lamp (soms met een zilverachtige fitting).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Leuke aflevering trouwens.
Het is een lamp met een ijzer armatuur wat heel stevig is. Er zit een lamp van 60W in. Deze lamp komt uit Frankrijk heeft mij men doen geloven. Er staat echter nergens een sticker hoeveel er in mag..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding