waarom geeft onze dvd aan dat er geen schijf inzit, terwijl dat wel zo is?

Sinds gister doet onze DVD opeens erg vreemd.

Als we geen dvd in het apparaat hebben geeft hij aan: "Controleer disk"

Als we er een dvd indoen krijgen we de melding: "Geen schrijf"

Weet iemand wat we hiermee moeten? We willen graag eerst zelf voor een oplossing kijken, voordat we weer tientallen euro's uitgeven aan iets wat we misschien zelf/met hulp konden oplossen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat om het merk LG, het is een video en dvd in 1.

De artikelcode is: RC388P

Weet jij het antwoord?

/2500

als hij zelf is gebrandt kan het zijn dat hij niet goed erop staat en geeft dan aan dat er geen dvd in zit

Ok, je maakt dus geen fout in je omschrijving? Dus echt 'controleer disk' wanneer er niets in zit, en 'geen schijf' (of staat er echt 'schrijf') wanneer er wel een DVD in zit? Andersom zou namelijk logischer zijn. Wat doet hij als je een andere DVD of een CD erin doet? Als hij die ook niet leest, is het apparaat gewoon kapot, wellicht iets met de sensor. Ik weet niet of het nog zin heeft om dat te laten repareren met het oog op de kosten van bluray-spelers tegenwoordig. Voor je VHS-tapes zou je een degelijke JVC ergens vandaan kunnen halen die het nog 20 jaar zou blijven doen.

Probeer eens met een kuis CD een paar maal om de lens zuiver te maken. Als dat niet helpt moet u eens via Windows Verkenner rechts klikken op uw DVD letter (in mijn geval de E:// - drive,) en daar kan u bij "Hardware" zie of daar staat "Dit apparaat werkt correct", zo ja dan is uw driver en controller van uw DVD-RW ok en zit de fout in uw toestel zelf. Als het niet helpt met de kuis CD dan zal die moeten vervangen worden. Als die vervangen moet worden kan u best eens kijken bij Directrpelace.nl want die zijn bij mijn weten een stuk goedkoper en hebben een zeer correcte service.

Bronnen:
http://www.replacedirect.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100