Hoeveel mw is dit laserlampje? (Zie foto+beschrijving)

Ik heb dit laserlampje in thailand gekocht. En er staat op:

Max output power < 800 mW
Wavelegth 532 nm +- (onder elkaar)
10. Class ll laser product
This product complies with 21 CFR.

Ik weet zeker dat het geen 800 mw is. Maar dat lijkt me heel logisch. Hij kan niet door dingen heen branden maar is wel heel vel en je kan de straal heel goed zien in het donker. Overdag kan je de straal redelijk zien.
De laser heeft 2 LR03 SIZES AAA 1,5v batterijen.
Wat je bij de laser ziet is gewoon een opzet stukje zodat hij een leuk effect kan geven.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klasse II apparaten zijn maximaal 1 mW.

Antwoorden (1)

mW staat voor milliwatt. 800 mW is dus 0,8 watt. MW staat voor megawatt. 800 MW staat dan voor 800.000.000 watt.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O zo! Ik snap hem! Bedankt ik dacht al wat raar.