Dit is heel vaag , Soms hoor ik opeens uit een waas een soort van frans uit me boksen komen wat is dit ?

Soms komt het in een keer uit de boksen niet zo hard maar het is echt heel vaag lijkt op een soort van frans en ik snap dr niks van enig idee wat dit is of hoe dit komt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is idd wel grappig helaas is me nogsteeds niet gelukt om te horen wat er gezegd word xd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geesten !

Het beste antwoord

De versterker die jouw boxen aanstuurt kan in sommige gevallen ook een beetje als radio-ontvanger werken.
Afhankelijk van hoe goed de afscherming van de ingangskabel is hoor je soms radiostations die op de korte golf uitzenden.
Sommige landen zenden met redelijk groot vermogen een soort van propaganda uit bestemd voor mensen in het buitenland.
Vroeger was Radio Moskou berucht, evenals The Voice of America.
Ook de BBC World Service was zo te ontvangen, alsmede zenders uit andere Europese landen.
De mate van doorgifte van het radiosignaal is afhankelijk van het moment van de dag: vooral net rond zonsondergang is de kans het grootst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik had dat ook. Bleek dat mn overbuurman een zender had en daarmee de lucht in ging. Mijn antenne pikte dat vaag op en zo kon ik hem soms horen praten. Check in je buurt of je ergens een grote zendantenne op t dan ziet staan. If so, dan kan het daardoor komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is het niet meer zo populair maar vroeger had je heel veel radio amateurs in alle landen die onderling met elkaar contacten via de radio maakten. Hoe verder weg hoe trotser ze waren natuurlijk. Ze stuurde ook kaartjes waarop ze de verbinding bevestigde naar elkaar toe. dit soort zenders had een heel groot bereik in volgens mij de lange band (maar dat doet er niet zoveel toe). In ieder geval worden die signalen door jouw stereo opgevangen door slechte bekabeling of zwevende aarde. De aarde van je huis fungeert dan als antenne voor die signalen en worden hoorbaar gemaakt door de electronica in je versterker.