Zijn er (hier) mensen die last hebben / iets merken van straling?

Bijv. electro / gsm / umts masten / wifi enzovoort.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (18)

Nee, ik niet, maar ik hoor wel van mensen die het wel hebben. Laatst las ik een artikel (Sante) van iemand die altijd hoofdpijn had. Zij deed alles de deur uit wat met het rijtje wat je hierboven noemt te maken had. De hoofdpijn ging over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kan ik de hoodspanningsmasten voelen in huizen die er dicht bij staan, het voelt heel akelig en vooral onrustig aan.
Vooral de kamers op de eerste verdieping, aan de kant van de masten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn werk belde ik heel veel met mijn gsm. Ik had toen geregeld aan het eind van de dag hoofdpijn. Toen was het mij opgevallen dat ik dit kreeg door het vele en lange bellen met mijn gsm. Ik heb toen mijn gsm uitgedaan en heb de hele dag niet daarmee gebeld en in de plaats alleen de "vaste" telefoon gebruikt. En je raadt het al: geen hoofdpijn meer. Ik krijg dus hoofdpijn wanneer ik teveel bel met mijn gsm. Overigens hebben diverse collega's van mij dit ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet.
(Voor zover ik weet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb nergens last van,.

ik ken wel mensen die hebben een kind dat nooit kon slapen in haar kamer.
later is er eens iemand in hun huis geweest om dingen te meten en toen bleek er veel straling in die kamer te zitten,
nu ze op een andere kamer slaapt is alles in 1 keer goed
14 jaar geleden
nergens last van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk het zelf niet, maar heb wel op meerdere plekken gelezen over een onderzoek naar mobiele straling als je slaapt, dat als je telefoon binnen handbereik ligt, je minder lang en minder diep slaapt. Het is alleen niet getest met echte mobieltjes, maar met iets anders dat dezelfde straling afgeeft, dus het is nog even de vraag of het met mobieltjes precies hetzelfde gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die zijn er hier.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeiend, kort en overtuigend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd, dat was de vraag :)
Als ik lang op het scherm van mn gsm kijk,smsen,spelletjes en internet heb ik idd vaak last van hoofdpijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van straling merk je niets. Of eigenlijk je merk je het pas als het te laat is. Aan nucleaire straling b.v. kan je dood gaan, of afwijkende kinderen krijgen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mobieltjes weet ik het niet , omdat ik het mobieltje niet zo vaak gebruik.

Maar als ik voorbij een hoogspannings mast loop wel,zelfs
als ik er onderdoor loopt,(hoogspannigs leiding ) wat dat voor een gevoel is,
is moeilijk te omschrijven,ik voel het in mijn hoofd,het is alsof je er naar toegetrokken wordt.

Omdat dit altijd maar tijdelijk is (ik woon er gelukkig niet in de buurt van zoon mast) heb ik er verder ook geen last van.

Op mijn werk heb ik hetzelfde gevoel , dan gaat het om
een heel grote electromagneet ( 2bij 2 meter ).

Ben ook heel nieuwschierig naar de berichtgeving hierover
de ene keer beweerd men dat het niet schadelijk is , en een andere keer weer juist wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik merk en heb er heel veel last van.
OP de slaapkamer lig ik onder een stopcontact, bed kan helaas niet andersom staan.
Die grote tv's, mijn pc, de magnetron..mijn mobiel
Ik sliep bv erg slecht, veel achter de pc gaf me hoofdpijnen, in winkels al die verlichting..het voelt of ik zelf sta te knetteren en ben heel onrustig dan.
Maar sinds een half jaar heb ik op deze apparaten stikkers zitten die ook gebruikt worden in een mri scan.
Vooral die ik boven mijn bed, op het stopcontact heb zitten, merkte ik meteen, ik slaap weer de nacht door.

Ik heb de site waar ik ze vandaan heb er bij gedaan, zodat je zelf kan lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als onze lieve heer gewild had dat je dingen met straling zou gebruiken, dan had hij wel voor een anti straling 'shield' gezorgd. Kortom je bent lichamelijk niet geschikt nog om alsmaar in een mobieltje te kletsen of naar een scherm te staren. Logisch dat je hoofdpijn krijgt. Als ik in de tram zit en ik zie al die kinderen van beginpunt tot eindpunt met hun mobiel beig, dan krijg IK daar hoofdpijn van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Heb een paar maal meegemaakt dat als ik een langdurig gesprek met mijn gsm had (30-45min.), ik daarna een barstende hoofdpijn had. En die hoofdpijn hield vervolgens zeer lang aan. Duurde zelfs wel twee dagen voor ik er helemaal van af was.

Misschien ben ik overgevoelig voor de straling, of geeft mijn huidige telefoontje veel meer straling af dan het vorige model. Vroeger had ik er namelijk geen last van.

Ik probeer sindsdien om mijn gsm zo min mogelijk te gebruiken en alleen te gebruiken voor korte gesprekken.
En ik druk hem ook niet meer strak tegen mijn oor, maar houdt hem een paar centimeter van mijn oor af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die mensen zijn er. Misschien weten ze het zelf niet, maar al die keren dat ze hoofdpijn hebben, kan een gevolg zijn van alle stralingen. We geven vaak iets anders de schuld, zoals; slechte nachtrust, ongezond eten enz.
Onbewust vangen we nogal wat stralingen op. Hoeveel mensen met een kantoorbaan hebben s 'avonds geen hoofdpijn? Natuurlijk zijn sommige mensen wel kwetsbaarder dan anderen, er zijn mensen die er geen problemen mee hebben. Veel gezonde buitenlucht misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je straling kunnen voelen, dan is dat al snel te laat... De hoeveelheden zijn dan zo hoog dat je er aan sterft, voor wat betreft radioactieve straling...

Er is ook straling die iedereen merkt en dat is straling in de vorm van licht, dus dat ziet iedere ziende... En kan er dus ook last van hebben...

Daartussen zit dan het grijze gebied van die straling van telefoons en zo... Ik voel dat niet, dus ik kan er niets zinnigs over zeggen...