Kan ik mijn iphone opladen in het vliegtuig ( boing 737-500 en boing 737-300) ?

Hallo,

Ik ga binnenkort op reis net het vliegtuig en de vlucht duurt 8 uur lang. Ik wil mijn iphone meenemen om spelletjes te spelen tegen de verveling, maar de batterij gaat best wel snel leeg nu is mijn vraag : kan ik mijn iphone ook kan opladen in het vliegtuig ?

Als dat niet kan wat kan ik er aan doen om het langer te laten werken misschien een accu ?

M

Toegevoegd na 38 minuten:
Het Is van de luchtvaartmaatschappij : AirBaltic
en ik zit in de basic class.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Vrijwel zeker heb je *geen* stopcontacten; de -300 en de -500 serie van de 737 zijn al relatief oud, en stopcontacten in economy zie je eigenlijk alleen in moderne grotere vliegtuigen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heel misschien dat het interieur ooit vervangen is (met nieuwe stoelen) en dat er dan een USB poort is waarmee je eventueel ook op kun laden. Plaats nog even met welke airline(s) je vliegt, dan is het op te zoeken (en ik neem al aan dat je economy geboekt hebt).

Toegevoegd na 51 minuten:
Volgens http://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/air-baltic-boeing-737500.html# zijn er in de 737-500 geen stopcontacten. Als ik http://www.airbaltic.com/public/inflight_services_en.html lees dan zie ik zelfs niet bij business class dat er power of usb is. Een accu is dus de enige oplossing.
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is mogelijk.

Ik was laatste zomer naar Bali geweest in hetzelfde toestel dus ik ga ervan uit dat het ook mogelijk is voor jou. economy class zit hij gewoon achter je klaptafeltje. Wanneer je vliegt en het lampje van het stopcontact groen is, kan je hem pas gebruiken. Dus gewoon je oplader meenemen :)

Toegevoegd na 45 seconden:
- het is trouwens Boeing ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen bij de lange reizen en geen budget class, of dergelijks. Bij de duurde vluchten wel.
gvrox
11 jaar geleden
Was dat dan na een overstap (bv in Jakarta) ?
capthavoc
11 jaar geleden
Ik denk dat het sowieso handig is een accu pack er bij te kopen
ook na de vlucht ben je vaak ergens waar geen stroom is toch ?
let wel dat je er dan ook een microusb lader o.i.d bij koopt
of in ieder geval er een op let dat je deze wellicht nodig zult hebben
ze worden meestal geleverd met enkel een usb lader kabeltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ GiovanniS Wat bedoel je met geen budget class?
@gvrox nee het was een eerst naar hongkong dus de lange reis. Daarna vanaf hongkong naar Bali en ik geloof dat de reis van HK naar Bali geen Boeing was en dus ook niet een stopcontact had.
gvrox
11 jaar geleden
Naar Hong Kong vlieg je niet met een 737 (vanaf Nederland, neem ik even aan dat je bedoelde)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gvrox Niet? ik weet het toch bijna zeker, omdat het stond op de evacuatie kaart.. @afghanswag probeer schiphol te bellen.
gvrox
11 jaar geleden
Met welke maatschappij vloog je dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gvrox Ik vloog met Cathay Pacific..
gvrox
11 jaar geleden
Die vliegen met 747-400's vanaf Schiphol; sterker nog, ze hebben geen enkele 737 (en ook geen andere kleine vliegtuigen)
gvrox
11 jaar geleden
Dat was gericht aan Tim, sorry voor de verwarring. Tim kan dus nooit met een 737 van Cathay Pacific hebben gevlogen, want die hebben ze niet. Air Baltic heeft ze uiteraard wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh sorry dan vloog ik dus inderdaad met een 747..
sorry voor de mishoop