Goedemiddag Nederland, ik heb een vraag over een luchtpomp cq ventilator (van een springkussen) om die op een omvormer van 12volt naar 220volt?

is het mogelijk om dit te laten werken?
de pomp is 220 volt en 7,3 ampere
alleen weet ik dat een pomp een hoog opstart amperrage heeft 21 Ampere.
nu heb ik dit met meerdere soorten omvormers geprobeert 2500watt met een piek van 4000watt alle waren 12 volt omvormers.
is het mogelijk met 12 of wil het met 24 volt?
er vanuit gaande dat er een gewone auto voorstaat ivm ingangs stroom
een 2de accu in serie? voor een 24 volt omvormer?
wie weet de oplossing.

Weet jij het antwoord?

/2500

Autoaccu is véél te licht om dat vermogen langere tijd te leveren, zie mijn reactie op de vraag. Een paar tractieaccu's is een beter plan, afhankelijk van de omvormer in serie of parallel, bij 12V met hele dikke draden aansluiten. (150 A!) Toegevoegd na 1 uur: Als de aanloopstroom werkelijk 21 A is dan heb je een omvormer met een piek van 4600 W nodig, de piekstroom die de accu moet leveren is dan 350 A. Dat kan alleen maar met tractieaccu's zoals in heftrucks gebruikt worden.

Theoretisch gezien is het mogelijk. Praktisch bijna niet te doen, tenzij het een fortuin mag kosten aan zeer dure (tractie) accu's met hoge capaciteit en zeer zware, ook dure omvormers. Wellicht is het een stuk makkelijker en goedkoper om een aggregaat hiervoor te gebruiken, deze is met een verlengkabel ver weg te plaatsen (ivm stank).

Hallo, Met name vanwege het hoge opstart amperrage en het vermogen van een springkussen blower is dit in de praktijk niet mogelijk. Zeker als je het springkussen gedurende een aantal uren zou willen gebruiken is dit niet haalbaar. Een springkusen blower gebruikt al snel 1.100 Watt en heeft voldoende spanning nodig om hard genoeg te kunnen blazen. De enige twee oplossingen die ik zie zijn: 1. Een verlengkabel tot aan de blower leggen. Hierbij zou ik maximaal 50 Meter adviseren bij een normale 220 Volt kabel. Als je te veel kabels aan elkaar maakt heb je namelijk ook te maken met een te hoog spanningsverlies 2. Een aggregaat huren, dit kan bijvoorbeeld bij: https://www.boels.nl/huren/energie-verlichting/stroomaggregaten of https://happyrent.nl/nl/product/24/aggregaat-huren Met een kabelhaspel kun je de aggregaat dan toch ver genoeg weg zetten om geen last te hebben van lawaai of uitlaatgassen. Vanwege het hoge vermogen dat nodig is voor een springkussen blower zou ik wel een wat zwaardere aggregaat adviseren, vanaf +/- 7.500 Watt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100