Winkelalarm gaat af bij binnenkomst. Waar ligt het aan?

Als ik bepaalde winkels binnenkom, gaat heel vaak het alarm af. Alle labels heb ik al uit m'n spullen geknipt. Pas zei iemand dat de pasjes in de portemonnee verkeerd tegen elkaar aan zitten. Maar dat blijkt niet de oplossing van het probleem te zijn. Toen ik ze anders had gedaan, ging het alarm nog af.
Pas heeft een winkelmedewerker m'n spullen uitgebreid onderzocht. De portemonnee met inhoud gaf inderdaad problemen. Maar nog steeds konden we niet achterhalen wat er dan in zat waardoor het alarm af ging. Eerst leek het door de pasjes te komen, maar later ging het alarm weer niet af door die pasjes.
Wie weet wat het kan zijn?

Toegevoegd na 17 minuten:
Het alarm ging niet af toen ik m'n portemonnee zonder pasjes erdoor haalde. Het ging wel af toen we de pasjes (zonder portemonnee) erdoor haalden. Maar toen we de pasjes er 1 voor 1 doorhaalden weer niet. En toen alles weer in de portemonnee zat en we het geheel erdoor haalden ging het ook weer niet af. Maar toen ik na het winkelen (en betalen) de winkel uitliep, ging het weer wel af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Toevallig heb ik dit probleem pas geleden gehad. Ik kreeg wel goede uitleg hoe dat kan.
toen je de portemonnee kocht zat er een beveiligingschip in. Deze is onschadelijk gemaakt toen je betaald had. Na een jaar kan deze chip toch weer actief worden. Dit kan komen door de verschillende omstandigheden. Wrijvingen, temperatuurverschillen en pasjes die magnetisch werken (ov chipkaart of een inklok pasje van het werk bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hebt het probleem dus al enigszins gelokaliseerd: de portemonnee. En als het niet de inhoud is, is het dus de portemonnee zelf. Mogelijk zit er nog ergens een verborgen beveiligingsstripje.
bamibal
12 jaar geleden
in een tas, of portemonnee zit vaak een verborgen beveiligingssticker, deze kan na een tijdje weer geactiveerd worden, dus het beste kun je je portemonnee leeg halen, zeker de pasjes eruit en deze nog eens laten deactiveren in een winkel.

Toegevoegd na 2 uur:
het alarmstickertje kan ook in andere dingen in je tas zitten, denk bijv. ook aan lippenstift, agenda en pennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk een portemonnee van de HEMA.

HEMA gebruikt beveiligingsstrips die in de voering van de portemonnee zitten, ze kunnen deze kan uitgeschakeld zijn voor de beveiligingspoortjes van de HEMA maar blijven de poortjes bij andere bedrijven activeren.

Laat bij de winkel waar het alarm afgaat de portemonnee over de scanner halen (zonder dat er pasjes inzitten) en je bent hoogstwaarschijnlijk van het probleem af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soortgelijk iets heb ik ook gehad. In mijn portefeuille zat een beveiliging strookje. Een heel klein doorzichtig langwerpig strookje. In de winkel van aanschaf van de portefeuille is deze nooit goed verwijderd, met als gevolg dat in vele winkels het alarm afging. Kijk dus goed je portemonnee na, daar kan zoiets ook inzitten