Met welke tool kan ik dit openmaken (zie foto)?

Het is de achterkant van een stekkerdoos aan een draad die ik wil openen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

De koppen die je ziet zijn een soort van rechte nietjes met ribbels.
Ze worden in het plastic geperst en kunnen niet verwijderd worden.
Je zou het snoer in kunnen korten door juist de stekker af te knippen.
Helaas heb je dan niet meer een mooie aangegoten stekker aan het verdeelblok zitten, maar het biedt dan wel weer de mogelijkheid om een stekker met opgebouwde schakelaar te monteren.
De aangegoten stekker met het overgebleven stuk snoer kan je wellicht weer voor iets anders gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Diet "schroefjes" zien eruit als plastiek, dus een soort klemverbinding, ik denk voorzichtig proberen open te trekken (onderkant van de bovenkant), maar ik geef geen garantie met betrekking tot schade. Daarna weer dicht klikken en desnoods met lijm weer stevig vastmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort stekkerdozen zijn eigenlijk niet geschikt om open te maken.
Als je dat wel doet heb je kans dat de zaak afbreekt.