Ziggo heeft twee kaaren uitgebracht: de CAID-602 en CAID-604 (blauw en oranje). De blauwe Ziggo smartcard met CAID 0x0602 werd speciaal voor Ziggo/Casema gebied uitgebracht omdat Casema voorheen altijd al CAID 0x0602 gebruikte voor het Irdeto CAS. Die CAID wordt ondermeer gebruikt om de juiste EMM en ECM streams te selecteren die door het Irdeto CAS gegenereerd worden. Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebruikten beide al CAID 0x0604 waarvoor na de samenvoeging tot Ziggo de oranje Ziggo smartcard werd uitgebracht.

Je kunt meer lezen in de bron. http://www.sat4all.com/forums/topic/265807-ziggo-kaarten-en-caid/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verschillende kleuren markeren dus verschillende technieken voor het decoderen van het signaal een dat is netwerkafhankelijk voor het gebied waar je zit. In de praktijk maakt het dus niet uit.