Hoe kan ik een stukje plastic uit de stopcontact halen?

Mijn kids hebben er iets langwerpigs ingeduwd wat vervolgens is afgebroken.. nu zit er een stukje vast.. krijg ik een schok als ik het met een cocktailprikkertje probeer? of moet ik dit aan een elektricien overlaten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al iets probeert, zal ik in eerste instantie de stroom er tijdelijk afhalen in de meterkast.
Cryofiel
11 jaar geleden
Niet vergeten de kids flink uit te foeteren. Nu was het een plastic voorwerp, volgende keer gebruiken ze misschien een metalen voorwerp.

Het beste antwoord

Stroom eraf halen en met een pincet het restant eruit halen. Pas als dat niet lukt de hele doos van de muur halen.

(Controleer met een spanningszoeker of de stroom er daadwerkelijk af is voordat je de pincet erin doet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Stroom van het stopcontact halen en de wandcontactdoos (stopcontact) even zo veel mogelijk uit elkaar halen (dus de beschermplaatjes van de buitenkant eraf) en dan met iets van een schroevendraaier eruit proberen te krijgen

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel even controleren of ook daadwerkelijk de stroom er vanaf is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals gezegd, even de stroom er af zetten en vervolgens met een tangetje het voorwerp eruit trekken.

Als ik je daarnaast nog een goede tip mag geven: koop afdekplaatjes voor je stopcontacten. Als je kids er iets van metaal ingestoken hadden, dan had het erg vervelend kunnen aflopen.

Met dergelijke plaatjes kun je het stopcontact gewoon blijven gebruiken, het is een soort kindersluiting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Voor jou ... Handige tip ! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je :-). Ik heb zelf een klein neefje die regelmatig over de vloer komt, dus ik heb mijn huis voorzien van enkele veiligheidsmaatregelen haha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ook. Snap eerlijk gezegt niet als je kinderen heb dat je zulke maatregelen niet neemt maarja het zal wel aan mijn liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zulke maatregelen neem je alleen maar
als je geen tijd heb voor je kinderen.
Ik had die dingen ook niet op mijn wandcontactdozen
maar die kinderen kwamen daar niet aan , dat werd hun geleerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat zoiets voor iedereen verschilt Wim, een kind kan zomaar even onder je aandacht uitschieten. Daarnaast heb ik ook geleerd dat kinderen heel nieuwsgierig kunnen zijn, ook al heb je hen wat verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Wimuitdelft.
Lekker naief van je. Een kind verlies je in een tel uit het oog. Geen enkel kind van 5 jaar of jonger luistert perfect en een ongeluk is zo gebeurd.
Je kunt de dekplaat van het stopcontact losschroeven, misschien komt het stukje plastic dan al mee. Als het plastic tussen één van de klemmen zit dan kun je het met een geïsoleerd tangetje lostrekken. Bedenk dat het veiliger is om eerst de stroom af te schakelen, maar als je weet wat je doet kan het ook met ingeschakelde stroom. De klem met de bruine draad is spanningvoerend, de klemmen met blauwe of groen/gele draad kun je veilig aanraken.
Pas op bij het terugplaatsen van de dekplaat dat je niet met de metalen schroefjes de spanningvoerende klem raakt.