Werkt een combimagnetron zonder draapleau wel goed?

Ik vind panasonic combimagnetrons erg mooi en wil graag tot aanschaf over gaan. maar ze hebben geen draaiplateau Is dat noodzakelijk voor het opwarmmen van gerechten of niet Ik koop het voornamelijk voor de oven maar ik wil ook een goede magnetron mogelijkheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Een magnetron werkt door middel van microgolven die voedselmoleculen in beweging zetten. Hierdoor ontstaat warmte. De microgolven gaan door het servies heen, waardoor het eten snel warm wordt. Niet al het serviesgoed is overigens geschikt voor gebruik in de magnetron.

Draaiplateau
De energie van de microgolven wordt verdeeld door de draaiende beweging van het draaiplateau. Bij sommige apparaten is het draaiplateau uit te schakelen. Er zijn ook
combi magnetrons verkrijgbaar waarin geen draaiplateau zit en waar de verdeling van de energie wordt verzorgd door een roterende antenne. Dit zijn wel de duurdere magnetrons. De fabrikanten vermelden dit overigens niet altijd even duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij deze magnetron draait de zender en niet het plateau. Het effect is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de zender die de microgolven uit zend. om te voorkomen dat de verhitting op één plaats richt is er een draaiplateau om de warmte beter te verdelen het voordeel van een draaiende zender is dat je ook een grote vierkante schaal kan gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zender zendt elektromagnetische straling uit die doordringt in het voedsel en dat in trilling brengt. Daardoor warmt het op. De straling is richtinggevoelig en als er niets draait wordt het voedsel niet gelijkmatig verwarmd. Dat draaien kan dus op 2 manieren"of de "lamp" (de zender) draait of het voedsel.
Deze magnetrons zijn zo ontworpen om zonder draaiplateau het gerecht goed te verwarmen.

Het afwezig zijn van een draaiplateau komt doordat het ook een oven functie heeft.