Kookplaat: Gas of elektra?

Ik wil een nieuwe keuken aanschaffen .
Maar ik weet niet welke kookplaat ik moet nemen .
Wat zijn nou de voor en de nadelen van gas en of elektra ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik heb liever gas, elektra bevalt mij niet. Heel lastig warmte te regelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt wat Ritsuka zegt, alleen met schoonmaken geef ik dan toch weer de voorkeur aan electronisch :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, en gas is ook makkelijk als de stoom een keer uitvalt, kun je tenminste nog koken ;)

Het beste antwoord

je kunt altijd ook is langs gaan bij één van de winkels van Electrolux, een heel voordelig en modern merk waar ze gas en elektra kookplaten hebben. Daar kun je eens aan de werknemers vragen wat nu de echte voor-en nadelen van gas en elektra zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij hebben thuis een inductie kookplaat. Naar mijn mening een ideale vinding. Makkelijk schoon te maken (het is immers maar een plaat), het is veiliger (werkt magnetisch anders gaat het niet aan) en stroom is voordeliger dan gas.

Wanneer je inductiekookplaat aan laat staan zonder dat er iets op staat gaat hij vanzelf uit en bij gas ontsnapt er gas wat giftig is en brandbaar.

En het oogt iets moderner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons thuis hebben wij een gaskookplaat, bij ons een etage lager hebben wij een Bed & Breakfast waar een electrische kookplaat is. Dus ik heb met beide ervaring.

Persoonlijk kook ik veel liever op vuur (gas). Het is direct heet en het bedienen van de knoppen vind ik gewoon prettiger. En ik vind zo een grote gaskookplaat met zo een grote wokpit in het midden er gewoon heel stoer uitzien!
Het nadeel is dat het schoonmaken van een gaskookplaat, bij een electrische kookplaat gaat het natuurlijk makkelijker. Al moet je daar natuurlijk wel zorgvuldiger mee omgaan en direct na het gebruiken steeds schoonmaken. Anders bakt het vuil erin en ga je vlekken krijgen op je mooie plaat.

Oja, tegenwoordig heb je ook van die grote gaskookplaten waarbij niet alles uit losse deeltjes bestaat zodat het ook weer makkelijker schoonmaken is.