Hoe werkt een echte kaars met een verkleurend lampje erin?

Dezelfde vraag is al eens eerder gesteld, maar zonder duidelijk antwoord. Wat ik mij afvraag is; welk soort censor word er gebruikt of is het iets mechanisch zoals het vacuüm wat ontstaat door de vlam....
Ps: (persoonlijke mening) ik vind die kaarsen echt 1 van de domste uitvindingen ooit: milieu vervuilend, er staat op dat je ze niet in de prullenbak mag gooien. Alsof die huisvrouwen dat ding uit elkaar gaan monteren om die twee 3volt batterijen eruit te halen en het glas ook nog apart weggooien....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet dom, het is handig en veilig met kinderen in huis. Verder kunnen kinderen nu met zo'n kaarsje lopen tijdens het kerstfeest ipv een echte.

Antwoorden (1)

Als ik het goed begrijp zit er boven de gekleurde led een lichtgevoelige cel die net genoeg licht ontvangt van de echte vlam door het kaarsvet heen om het circuit aan te sturen.