Hoe kom ik er makkelijk achter welk kerstlampje kapot is uit de kerstboom?

Ik heb dus een kerstboom, maar daarvan is blijkbaar een lampje van kapot zodat alle andere lampjes het ook niet doen. Hoe kan ik dit makkelijk oplossen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Powergen
11 jaar geleden
Zo... nu al een kerstboom. Je bent er vroeg bij.

Het beste antwoord

Als je met een capacitieve spanningzoeker langs alle lampjes gaat dan zul je vanaf de stekker tot aan het kapotte lampje bij één kant van de slinger steeds 230 V detecteren, daarna vindt je bij alle lampjes 0 V.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de link een voorbeeld van zo'n spanningzoeker, ze zijn ook voor een paar euro te koop bij Dealextreme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed antwoord verdiend een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je met dit apparaat de stroom meten zonder de lampjes los te halen of een gat in de kabel te prikken? Alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het apparaat kan tot op een afstand van 1 cm de aanwezigheid van 230 V detecteren. Je hoeft dus niet in de kabel te prikken. Gewoon tegen het snoer houden of tegen het glas van de lampjes. De stekker moet uiteraard wel op het stopcontact zijn aangesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.