waar kleine elektromotoren te koop rond 1 rpm en aantal watt?
waar zou ik elektromotortjes kunnen kopen die rond de 1 rpm zitten ergens in die richting kan ook 5 zijn met een paar watt. graag een link :) alvast bedankt
Je kunt ze natuurlijk gewoon op een lagere spanning laten draaien voor het gewenste toerental. De opgegeven spanning is niet verplicht.
24 november 2012 18:33
in dat geval heb ik nog een bijkomende vraag. mijn kennis hierover is namelijk nog niet zo groot. is de spanning evenredig met het toerental? bv met spanning van 12v 6toeren dus 6v 3toeren? en kan je zomaar elke spanning doen die jezelf wilt, of zijn er grenzen aangegeven? want ik lees bij sommige motoren staat er 3 - 15v dus de spanning moet daartussen? en bij sommige staat er alleen 12v maar daar kan je het dus ook veranderen zonder dat de sterkte veranderd?
Mijn excuses voor deze vragenbom :)
Een motor van 12V laten lopen op 6V is geen probleem. De snelheid en sterkte wordt dan wel (ongeveer evenredig) minder, maar bij 6 toeren vertragingen houd je nog genoeg sterkte over. Als er 3 - 15V staat, moet je inderdaad minimaal 3V geven, anders komt ie niet op gang. 't is net een gloeilamp.
Hier kan ik hellaas geen motoren vinden, als ik me als een klant wil aanmelden om verder te kijken ben ik geacht een kvk nummer in te voeren. Dit gaat echter om een hobby.