waar kleine elektromotoren te koop rond 1 rpm en aantal watt?

waar zou ik elektromotortjes kunnen kopen die rond de 1 rpm zitten ergens in die richting kan ook 5 zijn met een paar watt. graag een link :) alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

conrad.nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek even op vertragingsmotor. Dan kom je wel in de juiste categorie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of transmissiemotor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ze natuurlijk gewoon op een lagere spanning laten draaien voor het gewenste toerental. De opgegeven spanning is niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een motor van 12V laten lopen op 6V is geen probleem. De snelheid en sterkte wordt dan wel (ongeveer evenredig) minder, maar bij 6 toeren vertragingen houd je nog genoeg sterkte over. Als er 3 - 15V staat, moet je inderdaad minimaal 3V geven, anders komt ie niet op gang. 't is net een gloeilamp.

Andere antwoorden (1)

Technischeinie.com

Toegevoegd na 1 minuut:
Technischeunie.com