Is de Blu-ray het einde van de ontwikkeling van media-opslag of komt er weer iets nieuws?

Wordt er nagedacht over een opvolging van Blu-ray of kan het niet nog beter?
Op Blu-raydisk kan je 3D films bekijken met hoge resolutie en hoge kwaliteit geluidsopname, beter kan volgens mij niet meer.

Het moet een keer ophouden om steeds weer iets nieuws te bedenken om speelfilms op te slaan.
Eerst had je videobanden, toen beeldplaten, toen dvd's en nu Blu-raydisk, wanneer houdt het op?
Je kunt niet aan het vervangen blijven, want dan wordt het publiek het zat.

Blu-ray is de juiste spelling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blu-ray

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zie een vraag van mij: http://www.goeievraag.nl/vraag/doorgroeien.18141

Er zijn rond dezelfde tijd dat de Blu-Ray is ontwikkeld ook andere projecten van start gegaan, de holografische disc bijvoorbeeld.

Je kunt er vanuit gaan dat over 5-10 jaar Blu-Ray niet de standaard is, misschien wel helemaal vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit het beste antwoord is.
De reden is als je op vraag klikt, dat er dan waarschijnlijk een disk komt met een nog hogere resolutie in geluid en beeld.
Waarschijnlijk stopt de resolutiegrens totdat het voor de mens niet meer zichtbaar of hoorbaar is.
Nog hogere resolutie zal dan zinloos zijn.
Deze techniek is voor mensen die iets tastbaars in handen willen.
Ze willen een hoesje hebben met foto's en een beschrijving van de film om het in de kast te zetten als verzameling. Naast deze ontwikkeling kan men ook films vanaf een internet server of iets dergelijks bekijken.
Je betaald dan een bepaald bedrag per film.
Voordeel is dat je geen kasten nodig hebt om de schijfjes op te bergen.
Het is ook goedkoper en je hoeft niet te zoeken.

Andere antwoorden (4)

Er komt altijd weer iets nieuws

Toegevoegd na 1 minuut:
Ooit past de hele filmgeschiedenis, in bioscoopkwaliteit, in een kubusje ter grootte van een dobbelsteen.

Mark my words...
14 jaar geleden
Dat zou dan voor het eerst zijn in de geschiedenis, nee hoor het gehoorzaamt aan de volgende wet: Alles wat een begin heeft, neemt ook een einde...

Dus ook de BlueRay... Over 25 jaar weet niemand meer wat dat was en staat het als herinnering gemeld in wikiwiki, als die dan nog bestaat tenminste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk komt er weer een vervanging. Het steeds weer iets nieuws bedenken is een balangrijke 'motor' van onze economie!

Wij staan pas aan het begin.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blu Ray is 2 dimensionaal en dus hopeloos ouderwets. De eerste proeven met 3d voor thuisgebruik zijn er al en ik heb testen gezien met beeld dat op een mistgordijn wordt geprojecteerd. Het is levensgroot en je kunt om de objecten heenlopen (nee, je wordt niet nat).

Ook denk ik dat de opslag op schijfjes zal verdwijnen. Er komt een centrale harde schijf waar alle media op zal staan die gestreamd wordt naar de audio en beeldapparaten. Nu al overal te koop, maar HD streamen lijkt voor de huidige netwerken nog steeds niet zonder problemen te verlopen.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las op nu.nl en op de site van de Volkskrant dat men (Warner Bros., NBC, Sony, Paramount, Microsoft, Cisco en Intel ) bezig is met een standaardformaat opslag voor digitale film.
Namenlijk DECE wat staat voor Digital Entertainment Content Ecosystem. De grote afwezige op de beurs vanaf woensdag 13 januari 2010 ( CES, een grote beurs voor consumentenelektronica in Las Vegas) is Apple.
Apple wilt samen met Walt Disney werken aan een eigen digitaal formaat.
Krijgen we weer 2 concurrende media naast elkaar.
Net als in het verleden met VHS, Video200, Betamax en Blu-ray en HD-DVD. Bij UPC kan je films bestellen via UPC On Demand, hoef je film niet te kopen. Heb je ook geen opbergkasten meer nodig om al die dvd's te bewaren. http://www.nu.nl/internet/2155052/hollywood-en-techbedrijven-willen-doorbraak-digitale-film.html http://www.volkskrant.nl/economie/article1333494.ece/Hollywood_ontwikkelt_licentiesysteem_voor_digitale_films http://www.decellc.com/
paulus811
14 jaar geleden
Dank je voor de leuke toevoeging, ik ga de artikelen meteen lezen. Video on demand is voor Ziggo klanten ook beschikbaar, veel films zijn gratis maar nieuwere films kun je bekijken voor 2 a 4 euro. Dat Apple een eigen koers wil varen, verbaast me niet. Dat heeft ze in het verleden ook geen windeieren gelegd met de Mac, Iphone etc. En een beetje concurrentie op de markt is voor ons ook niet zo slecht denk ik, al krijg je wel weer de twijfel of je de juiste keuze maakt als je iets nieuws koopt.