telefoon gestolen op school wie aansprakelijk en wat aan te doen?

mijn telefoon is gister gestolen op school in de kleedkamer ik moest even wat doen en had me jas al opgehangen (daar zat mijn telefoon in ) toen ik ongeveer 10 minuten later terugkwam was hij weg gestolen ik ben naar de school directie toe gegaan en ze zijden dat het mijn eigen schuld was (is ook wel zo) maar der hangen geen camera's in mijn school en er worden dagelijks spullen gestolen en moet de school hier niks aan doen om dit tegen tegaan? en zou ik de schade kunnen verhalen op de school?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scholen, en vaak alle andere openbare gebouwen die je maar kunt bedenken, hebben bordjes en regels over het NIET aansprakelijk zijn voor zoekgeraakte of gestolen spullen. Dit geldt ook voor een school. Een school is geen gevangenis dus daar zullen niet zo snel camera's worden opgehangen. Het is belangrijk dus, dat je ook op school léért, dat je zelf verantwoordelijk bent voor je spullen. De schade kan je dus niet verhalen, ze zijn immers niet aansprakelijk. Helaas voor jou, maar toch een mooi leermoment zou ik zeggen. Indien je een verzekering hebt die alles vergoed, inclusief diefstal, dan heb je geluk en kan je via je verzekering het e.e.a. terugkrijgen volgens mijn weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan toch niet verwachten dat een school op alle spulletjes van de leerlingen moet letten. Jouw spullen, jouw verantwoordelijkheid.

Antwoorden (2)

Nee de school betaald niets je bent zelf verantwoordelijk voor je spullen en moet daar dus goed opletten. Je zult dus zelf moeten betalen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad , je bent zelf verantwoordelijk voor u spullen , tenzij je hem/haar op heterdaad betrapt .
De school is niet aansprakelijk voor diefstal. Het enige wat je kan doen is aangifte doen bij de politie. Kleine kans dat je telefoon terug komt,maar ik ben bang dat je er verder niets aan kan doen. Succes ermee